Przegląd innowacyjnych chmur dla przedsiębiorstw

W dużych firmach ważne jest archiwizowanie danych. Niestety dyski są szybko nimi zapychane, a wciąż potrzebne jest więcej miejsca. Dobrym rozwiązaniem jest usługa chmur dla przedsiębiorstwa.

Dyski w chmurze – usługa dla firm

innowacyjna chmura dla firmJedną z najpopularniejszych usług jest Google Drive Oferuje ona magazynowanie danych w chmurze. Dużym ułatwieniem będzie posiadanie konta w serwisie Google. Jest dostępna praktycznie z każdego miejsca, nie tylko komputera stacjonarnego, ale także laptopa i smartfona. Wszystko to za sprawą synchronizacji plików. Darmowej przestrzeni dyskowej jest 15 GB, jeśli magazyn plików jest wielki, to jest to dość niewiele. Jednak wykupując inną ofertę, to już możemy stworzyć całkiem fajny backup w chmurze. Google proponuje aż do 30 TB wolnego miejsca, co już jest w stanie pomieścić pliki zajmujące dużo miejsca na fizycznym dysku. Inną usługą jest Dropbox, która podobnie jak Google oferuje nam pakiety na wykupienie miejsca, lecz posiada dużo gorszą ofertę. Za darmo mamy tylko do dyspozycji 2 GB wolnego miejsca. Znajdzie się także coś dla użytkowników Apple, a mianowicie iCloud. Jak się przedstawia oferta w porównaniu do konkurencji? Usługa iCloud jest często nazywana innowacyjna chmura dla firm ze względu na dobre zaprojektowaną aplikację, za pomocą której będziemy sprawnie zarządzać danymi w chmurze. Niby niczym się nie różni w stosunku do poprzedników, ale użytkownicy Apple ją bardzo zachwalają. Kolejną ofertą jest Amazon, który posiada także usługę przechowywania plików, Minusem jest to, że w przypadku przechowywania plików RAW może być problem.  OpenDrive jest fajną usługą, która oferuje przechowywanie danych w chmurze. Może się wydawać, że to najlepsza oferta i mamy tutaj absolutnie rację. Darmowy pakiet oferuje przechowywanie 5 GB danych, z kolei za opłatą 10 dolarów mamy nielimitowane miejsce do przechowywania plików. W przedsiębiorstwie nigdy nie wiadomo ile zgromadzi się dokumentacji, dlatego nie zawsze da się rozsądnie przeliczyć. Dlatego duże firmy powinny celować w oferty, gdzie nie ma żadnych ograniczeń. Uwagę zwraca także chmura Keenai, dawniej znana pod nazwą EyeFi Cloud. Za opłatą 5 dolarów miesięcznie mamy dostęp do nielimitowanego miejsca na przechowywania plików, bez możliwości dodatkowego przetestowania.

Istnieje wiele ciekawych dysków w chmurze, ale tylko kilka z nich zasługuje na chwilę uwagi. Na który dysk padnie wybór zależy tylko i wyłącznie od przedsiębiorcy. Warto pamiętać, że to pracownikom dyski w chmurze mają ułatwić tworzenie nowej dokumentacji, a pracodawcom gromadzenia danych w jednym miejscu.