Czy można wynająć jacht bez patentu?

W zeszłe wakacje wraz ze znajomymi postanowiliśmy wybrać się nad polskie jeziora. Nigdy wcześniej nie byłem na Mazurach i bardzo chciałem je zobaczyć, więc ten pomysł wydał mi się rewelacyjny. Zebraliśmy więc paczkę znajomych i na miejscu wynajęliśmy jacht. Taki urlop niezwykle mi się spodobał, więc w tym roku postanowiłem również pojechać na Mazury, tym razem jednak ze swoją rodziną.

Rejs jachtem motorowym bez uprawnień

jachty motorowe bez patentu mazuryJeden z moich znajomych ma patent żeglarski, więc w zeszłym roku nie mieliśmy najmniejszych problemów z wynajęciem łodzi. Zanim zdecydowałem się na taki wyjazd z rodziną, martwiłem się, że nie będziemy mogli popłynąć w taki rejs, bo ja niestety takich uprawnień nie posiadam. Okazało się, że nie jest to jednak żadną przeszkodą. Można bowiem wynająć jachty motorowe bez patentu mazury są do tego idealnym miejscem, głównie ze względu na niezwykle malownicze jeziora. Na tę wycieczkę wybrałem się więc z żoną oraz synkiem, który był zachwycony wizją spędzenia na jeziorze kilku dni. Spakowaliśmy więc małe zapasy i wyruszyliśmy na wyprawę. Na miejscu wynajęliśmy niewielki jacht – w końcu było nas tylko troje. Zanim mogliśmy wypłynąć, musiałem nauczyć się sterowania taką łodzią oraz zasad bezpieczeństwa. Na szczęście sterowanie jachtem motorowym okazało się łatwiejsze, niż myślałem. Wybrana przez nas łódź była bardzo zwrotna, a sprzęt, który się na niej znajdował – bardzo intuicyjny w obsłudze. Mieliśmy wielkie szczęście, ponieważ pogoda na Mazurach bardzo nam dopisała – mogliśmy się opalać, leżąc na pokładzie. Na noc cumowaliśmy w specjalnym miejscu i mogliśmy udać się na spoczynek do zaskakująco wygodnych kabin sypialnianych. Wynajęty przez nas jacht okazał się bardzo wygodny, dzięki czemu kilka dni na jeziorze upłynęło nam nadspodziewanie szybko, aż żal było wracać.

Wszyscy troje zakochaliśmy się w takim sposobie spędzania wolnego czasu – samodzielny rejs łodzią motorową okazał się doskonałym sposobem na spędzenie czasu z rodziną. Przeżyliśmy wiele pięknych chwil, a polskie jeziora dostarczyły nam niezapomnianych widoków. Myślę, że przy najbliższej okazji znowu wybierzemy się do tego malowniczego regionu, aby móc go podziwiać z perspektywy kadłuba jachtu – taki widok najbardziej nam przypadł do gustu.